Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Elektronika>Balso serverių technologijų analizė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Balso serverių technologijų analizė

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293
Aprašymas

Anotacija. Summary. Lentelių sąrašas. Paveikslų sąrašas. Įvadas. Temos aktualumas. Mokslinis naujumas. Praktinė vertė. Tyrimo metodai. Darbo tikslas ir uždaviniai. Aprobacija. Balso serverių technologijų analizė. Balso serverių technologijų raida. Voicexml. Voicexml raida. Voicexml savybės. Voicexml technologijos. Xml. Teksto skaitymas balsu. Automatinis kalbos atpažinimas. Dtmf tonai. Skambučių valdymas. Voicexml serverių architektūra. Voicexml išvados. Salt. Salt raida. Salt savybės. Daugiarūšė sąsaja. Balso sąsaja. Salt technologijos. Salt išvados. Xhtml + voice. Balso serverių technologijų palyginimas ir išvados. Voicexml balso sistemos kūrimo principai. Voicexml dokumentas. Dialogai. Formos. Meniu. Formų interpretavimo algoritmas. Sesijos. Voicexml įvestis. Voicexml išvestis. Kintamieji. Įvykiai. Nuorodos. Kiti elementai. Balso sąsaja. Voicexml vartų pasirinkimas. Voicexml balso sistemos programinė įranga. Voicexml balso sistemos aparatinė įranga. Voicexml balso sistemos komunikacijos. Dinaminės voicexml balso sistemos. Projektinė voicexml balso sistema. Projektinės voicexml balso sistemos programinė ir aparatinė įranga. Projektinės voicexml balso sistemos kūrimas. Skambučio srauto įrankis. Voicexml dokumentų redaktorius. Skambučių valdymo dokumentų redaktorius. Gramatikos redaktorius. Projektinės voicexml balso sistemos testavimas. Lietuvių kalba balso sistemose. Išvados. Priedai (2).

Ištrauka

Ištobulėjus telekomunikacijų infrastruktūrai, atsirado galimybė darbuotojams, klientams ir partneriams suteikti mobilų priėjimą prie įmonių informacinių sistemų (IS). Šiuolaikinės konkurencijos sąlygomis labai svarbu, kad vartotojai galėtų pasiekti jiems reikalingus duomenis bet kada ir iš bet kurios vietos. Mobilūs vartotojai dažniausiai turi vienintelę komunikacijos priemonę – mobilųjį telefoną. Jį sujungus su delniniu kompiuteriu (PDA) arba naudojantis radijo ryšio prietaikų protokolu (WAP, angl. Wireless Application Protocol) galima vizualiai pateikti reikiamą informaciją, tačiau šių įrenginių vaizduoklių dydis ir ribotos duomenų įvedimo galimybės neleidžia veikti efektyviai. Be to, vartotojai su fizine negalia dažnai negali pasinaudoti įprastais duomenų pateikimo ir įvedimo būdais.

Jau atsiradus pirmiesiems kompiuteriams, buvo tikimasi, kad netrukus jie sugebės suprasti žmonių kalbą, t.y. vykdyti vartotojo balsu pateiktas užduotis ir ištarti atsakymus. Tačiau net ir šiuolaikinių kompiuterių galimybės neleidžia sukurti sistemų, pakankamai tiksliai suprantančių natūralią žmogaus kalbą.

Ne visiems taikymams būtinas toks platus kalbos supratimas – daugumai skambučių centrų (angl. call centers) gali pakakti neilgų, iš anksto nustatytų dialogų tarp operatoriaus ir vartotojo: pavyzdžiui, banko sąskaitos likučio patikrinimo, pinigų pervedimo operacijų atlikimo, mobiliojo ryšio paslaugų valdymo, bilietų rezervavimo, maisto užsakymo ir pan. Be to, balso paslaugos labai naudingos vairuojant, nes nereikia nukreipti dėmesio į įrenginių vaizduoklius.

Dėl šių priežasčių dabartiniu metu labai populiarėja balsinio priėjimo prie kompiuterinių sistemų sąsaja. Ilgą laiką didžiausiomis balso sąsajos problemomis buvo nenatūrali kompiuterio sintezuojama kalba ir žemas balso atpažinimo tikslumas. Tačiau pastaruoju metu buvo pasiekta esminių pokyčių šiose srityse. Be to, nuolat tobulėjant techninei įrangai, tapo įmanoma balso sąsają pritaikyti daugumai kompiuterinių sistemų. Dabar kompiuterio sintezuojama kalba labai artima gyvo žmogaus kalbai. Tai pasiekti leidusios technologijos bus aptartos žemiau. Taip pat ištobulėjo ir balso atpažinimo technologijos.

Atlikti tyrimai rodo, kad per 80% vartotojų, besinaudojančių balso sistemomis, yra jomis patenkinti ir dauguma jas vertina geriau nei klavišines sistemas ar bendravimą su gyvu operatoriumi. Balso sistemos skirstomos į balso portalus VP (angl. Voice portals) ir balso svetaines VS (angl. Voice sites). Balso portalai – tai informacijos prieigos paslaugos, pasiekiamos fiksuotojo ar mobiliojo ryšio telefono tinklais. Didžiosios įmonės suprato balso sistemų privalumus konkurencinėje kovoje. Tad naudojantis balso portalų kūrimo patirtimi kuriamos įmonių svetainės, teikiančios ir balso paslaugas tų įmonių klientams. Šiuo metu pasaulyje yra per 1.1 milijardo mobiliųjų ir per 1 milijardą fiksuotųjų tinklų vartotojų. Dabartinis balso portalų ir svetainių vartotojų skaičius bei numatomas jų didėjimas parodytas 1 lentelėje. Prognozės labai optimistinės, net ir pesimistiškiausios pranašauja didelį tiek balso sistemų, tiek įrenginių kiekio padidėjimą [3]. Be to, industrijos tyrimų bendrovė Allied Business Intelligence teigia, kad 2005 m. balso technologijų rinkos apyvarta bus 1.3 milijardo JAV dolerių (du kartus didesnė, jei palygintume su 2002 m. 677 milijonais JAV dolerių), o 2008 m. tikimasi net 5.3 milijardo JAV dolerių [26]. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-09-18
DalykasElektronikos diplominis darbas
KategorijaElektronika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis90 puslapių 
Literatūros šaltiniai38 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis2.76 MB
Autoriussmilius
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/Dėstytojashabil. dr. G. Kulvietis
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasFundamentinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Balso serveriu technologiju analize [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 90 puslapių 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 5 Klasė/kursas
  • habil. dr. G. Kulvietis
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą